Na de brand in de oude verkeersleidingspost in 2010 was duidelijk dat de nieuwe post buiten het ontruimingsgebeid van Utrecht Centraal moest komen te liggen. Bij eventuele calamiteiten en ontruiming van het stationsgebied kan de post nu blijven functioneren en ondervindt het treinverkeer minder hinder. Bij de bouw van de nieuwe post is ook rekening gehouden met uitval van stroom: alle stroomvoorzieningen en ICT-systemen zijn dubbel uitgevoerd en mens en techniek zijn gescheiden. De impact van een verstoring of calamiteit blijft daardoor zo klein mogelijk. De post Utrecht is één van de dertien 'Seinposten' in Nederland.
- Details
-
Category: ProRail
-
Published: Friday, 14 November 2014 15:06
-
Written by Redactie
Reizigers krijgen bij station Elst extra beschutting door een nieuwe perronkap. Het wegverkeer krijgt twee nieuwe onderdoorgangen bij het station. ProRail heeft aannemer Mobilis hiervoor de opdracht gegund. Er is circa 8,5 miljoen euro mee gemoeid..
- Details
-
Category: ProRail
-
Published: Wednesday, 11 December 2013 10:31
-
Written by Redactie
Op donderdag 12 december stort ProRail de eerste ballaststenen in de spoortunnel van Delft voor de aanleg van het ondergrondse spoor. De stenen arriveren per schip via de Delftse Schie en worden gelost in de spoortunnel. Dit is een volgende belangrijke mijlpaal in de bouw van de spoortunnel waar in 2015 de eerste trein zal rijden..