Milieuvriendelijke daken bij Station Harderwijk.
- Details
- Category: Station Harderwijk
- Published: Friday, 26 August 2016 09:52
- Written by Redactie
Vanaf 21 augustus rijden de buslijnen 142 Nijkerk – Zeewolde – Harderwijk v.v., 147 Dronten – Biddinghuizen – Harderwijk v.v. en 148 Lelystad – Harderwijk v.v. een nieuwe route in Harderwijk. Deze lijnen rijden niet meer via het Sint Jansdal en de Vitringasingel. Mede vanwege de infrastructurele aanpassingen aan de Vitringasingel en de Burgermeester de Meesterstraat zijn volgens Connexxion. “Chauffeurs maken zorgen over de veiligheid”, meldt Herman de Gooijer van Connexxion in de Harderwijkercourant.
Afgelopen week is gestart met de werkzaamheden aan het nieuwe fiets- en voetpad aan de Oranjelaan. Het is in verband met de benodigde ruimte voor deze nieuwe route noodzakelijk om het bestaande fiets en voetpad en de tijdelijke route vanaf de Churchilllaan aan te passen. De nieuwe fiets en voetgangersroute langs de Oranjelaan sluit straks, via de nu in aanbouw zijnde fiets en voetgangersbrug, aan op de route door de tunnel bij het station.
#Harderwijk: Bouwen vraagt voorbereiding en heldere planning. Maar met zoveel aannemers is het voor de gemeente Harderwijk lastig om dit helder en duidelijk te communiceren met alle belanghebbenden, zoals het recentelijk afsluiten van de Oranjelaan richting het Station. Voor veel automobilisten een onverwachte verrassing omdat deze wijziging niet is gedeeld via de officiële kanalen van de gemeente. Hoe lang deze afsluiting duurt is nog niet bekend gemaakt- Een ding is zeker voor 16 september 2016 moet deze weg, via de tunnel, weer vrij zijn voor het autoverkeer.
Een harde les voor eigenaars van fout geparkeerde fietsen bij Station Harderwijk. Reizigers worden verzocht hun fiets in de vakken (fietsrekken) te stallen. Hinderlijk en gevaarlijk geparkeerde fietsen worden verplaatst naar het ‘Depot verwijderde fietsen’, aan het einde van P&R. Geen vrolijke stuurhangers maar een extra wandeling van ruim 100 meter als je fiets vanaf vrijdag 18 maart op een verkeerde plek staat. Voor deze datum staan de ‘weesfietsen’ in het achterste rek (zijde spoorlijn). Nog te bouwen fietsenstallingen, met zo’n 1.900 plekken, moeten chaos bij het nieuwe station voorkomen. In de binnenstad hebben ze meerdere oplossingen.